2013-ban egy másik új adónem a KIVA (kisvállalati adó) is bevezetése került, amelynek 16 százalékos mértékű megfizetésével az adózó mentesül a következő adók bevallása és megfizetése alól:
Az új adónemet azonban nem választhatják a 25 főnél többet foglalkoztató- és 500 millió forintnál nagyobb árbevételű vállalkozások - azaz a KIVA azok a vállalkozások számára lehetőség, akik
No de minek a 16%-át kell befizetni?
Az adó alapja a pénzeszközök számviteli beszámolóban kimutatott tárgyévi és előző évi értékének a különbsége növelve a személyi jellegű kifizetésekkel korrigálva néhány törvény által megszabott tétellel.
Kinek ajánljuk?
Ezt az adófajtát a könyvelők, adótanácsadók nem fogják szeretni, mivel többlet számításokat okoznak. Mégis jó szívvel ajánlom azon cégeknek, ahol magasabb a bérköltség és alacsonyabb az eredmény tehát magasabb a költség.
Ahogy már olvashatta, a KIVA-t elsődlegesen azoknak a cégeknek ajánljuk, ahol a bérköltség magasabb, az eredmény pedig alacsonyabb szintet képvisel.
A pontos számok ismerete azonban itt is elengedhetetlenül szükséges - enélkül pusztán általánosság a fenti megállapítás.
Szeretné megtudni, hogy Önnek megérné-e a KIVA-ra váltani?
Jöjjön el hozzánk, beszéljük át - nézzük meg a tételes adóterheket a pontos számok tekintetében - majd válasszuk ki közösen a cégének leginkább megfelelő adóterhelést.
Könyvelő irodánk Budapest szívében, az Oktogonnál (Terézváros) - remek megközelíthetőséggel és rugalmas (7-19h között) nyitva tartással várja meglévő és leendő ügyfeleit.
Könyvelő irodánk címe:
1061 Budapest, Andrássy út 46.
Telefon:
+36 1 353 20 28
2023.12.10, vasárnap
Megbízható, naprakész könyvelőt keres? Könyvelő irodánk Budapest belvárosában várja Önt – de igény esetén helyszíni könyvelést, vagy könyvelési anyagának elszállítását is vállaljuk. Rendbe hozzuk könyvelését!
Egyeztessünk időpontot!
Elintézendő feladataim mára: a könyvelési szolgáltatásaink bemutatása új ügyfelünknek; könyvelő irodánkhoz érkezett kérdések megválaszolása; a legújabb törvénymódosítás alapján híreink aktualizálása, 12:30-as ügyfél adóoptimalizálásra tett javaslataink áttekintése, információs oldalon szereplő fizetendő közteher kalkulátor ellenőrzése, NAV benzinárak frissítése, könyvvizsgálathoz szükséges iratok előkészítése, az újonnan alakuló cég számára készült javaslatok átbeszélése, a munkaügyi kérdéseknél található belépéshez szükséges adatok elkérése ügyfelünk újonnan belépő kollégájától, könyvelő iroda címének elküldése e-mailben